Automobilių nuomos verslo industrija yra glaudžiai susijusi su 1908 m. „Ford“ pristatytu ekonomišku „Model T“ automobiliu, kurį 1916 metais J. Saunders išnuomavo gausiai keliaujančiam pardavimų agentui. Taip Saunders tapo pirmuoju žmogumi istorijoje, pradėjusiu automobilių nuomos verslą. Automobilių nuoma besitęsiančiu verslu tapo 1918 m., kai Čikagoje W. L. Jacobs įkūrė savo automobilių nuomos įmonę. Pradėjęs nuo tuzino „Model T“ automobilių, 1923 metais Jacobs pasiekė milijoną JAV dolerių metinių pajamų.
Automobilių nuomos istorija ir verslo plėtra XXI amžiuje
Po Antrojo pasaulinio karo automobilių nuomos industrija sparčiai augo. Šis augimas taip pat yra siejamas su oro linijų industrijos vystymusi. Vienas iš svarbiausių žingsnių įvyko tuomet, kai „Hertz“ kompanija išvystė „skrendu – važiuoju“ automobilių nuomos koncepciją, atidarydama franšizės Atlantos ir Milvokio oro uostuose. Kita automobilių nuomos kompanija „Avis“ sutelkė beveik visą savo automobilių nuomos veiklą į oro uostus ir agresyviai reklamavo paslaugas per oro linijų bendroves.
Automobilio nuoma kaip industrija tapo ypač konkurencinga nuo 1960 metų ir išliko stipri iki šių dienų. XXI amžiuje pradėjo kisti ir vartotojų poreikiai – šiandien klientai nori vairuoti naujus automobilius, juos dažniau keisti, mažiau laiko skirti techninei jų priežiūrai ir papildomiems rūpesčiams. Mašinų nuoma tapo nepakeičiama šiuolaikinio gyvenimo dalimi, nes pasaulis tapo globalus, o žmonės pradėjo daugiau keliauti.
Automobilių nuoma Lietuvoje
Baltijos šalyse automobilių nuomos paslauga atsirado palyginti neseniai – maždaug prieš 20 metų, tačiau naujausi rinkos tyrimai rodo, kad automobilių nuoma Lietuvoje tapo sparčiai augančia sritimi dėl savo patogumo ir lankstumo, atitinkanti tiek kasdienius, tiek verslo poreikius. Tiesa, dažnai klaidingai manoma, kad automobilių nuoma verslui naudojasi tik stambios įmonės, kurios nuomojasi automobilius kaip alternatyvą automobilio pirkimui ar finansiniam lizingui. Finansų ekspertai pažymi, kad mažesnėms bendrovėms automobilių nuoma gali būti finansiškai naudingesnė, kadangi, lyginant su automobilio lizingu, yra taupomi kaštai.
Pasauliniu mastu „MaaS“ (angl. Mobility as a Service) – judėjimo kaip paslaugos – verslo modelis taip pat įgauna pagreitį. Ši koncepcija apibūdina perėjimą nuo asmeninių transporto priemonių prie mobilumo paslaugos. Pagrindinė „MaaS“ koncepcija yra pasiūlyti apgalvotus sprendimus, pagrįstus individualiais kelionių poreikiais. Iš tiesų, būtent sparčiai auganti individualizuotų transporto paslaugų paklausa ir sukūrė „MaaS“ rinkos erdvę. „MaaS“ populiarumą skatina daugybė novatoriškų mobilumo paslaugų teikėjų, tokių kaip automobilių ir pavežėjimo įmonės, dviračių, motorolerių dalijimosi sistemų programos ir kt.
Ko ieško šiuolaikinis verslas?
Šiuolaikiniam verslui yra svarbūs tokie aspektai kaip kaštų taupymas, patogumas, lankstumas, mažiau rūpesčių kelianti techninė automobilių priežiūra ir teikiamų paslaugų greitis. Dėl šių priežasčių automobilių nuoma verslo įmonėms yra sparčiai auganti paslauga, pasižyminti išskirtiniu praktiškumu, individualizuotu požiūriu į verslą ir kaštų taupymu.
Ilgalaikės automobilių nuomos era
Ilgalaikė automobilio nuoma patogi tuo, jog ji leidžia naudotis automobiliu pasirinktą laikotarpį už fiksuotą mėnesio mokestį (priešingai nei trumpalaikė nuoma, kuri suteikia galimybę naudotis automobiliu tik tada, kai jo reikia). Tiek Lietuvoje, tiek visoje Vakarų Europoje sparčiai populiarėja ilgalaikė automobilių nuoma su abonementu, atleidžianti vairuotojus nuo bet kokių rūpesčių, susijusių su pradiniu įnašu, ilgalaikėmis sutartimis ar techniniu automobilio aptarnavimu. Minimalus „We Fleet“ automobilių nuomos su abonementu laikotarpis yra 30 dienų, o sutarties trukmė neribojama.
Sužinokite daugiau apie ilgalaikę automobilių nuomą.
Kas diktuos tendencijas ateityje?
Rinkos prognozės rodo, kad ateityje žmonių gyvenimo tempas tik dar labiau greitės, žmonės ieškos patogiausių bei praktiškiausių sprendimų, kuriais galėtų pasikliauti. Išmaniosios technologijos stiprės, suteikdamos klientui didesnes naudas bei praktiškumą. Automobilių nuomos verslai galės lanksčiau prisitaikyti prie klientų poreikių ir pasiūlyti įvairesnių automobilių modelių ir markių. Taip pat bus siekiama palengvinti automobilių nuomos procesą, supaprastinant dokumentų registravimą ir kitus administracinius darbus, formuosis automobilių nuomos su abonementu era.
Kaina
Tikėtina, kad ateityje finansiniai klausimai taps dar svarbesni ir įmonės ieškos būdų, kaip sutaupyti bei efektyviai panaudoti finansinius kaštus, kad galėtų investuoti į verslo vystymui ir augimui reikalingas sritis. Čia bus matomas didėjantis WeFleet automobilių nuomos su abonementu paslaugos poreikio augimas, suteikiant bendrovėms finansinę laisvę, neapkraunant jų technine automobilių priežiūra ar ilgalaikiais lizingo įsipareigojimais.
Lankstumas
Jau dabar matomas ryškus įmonių siekis ieškoti maksimalaus patogumo, lankstumo, galimybės automobilį užsisakyti internetu, greitai spręsti techninius klausimus bei pasitelkti inovatyvius sprendimus, todėl neabejotinai lankstumas turės tik dar labiau stiprėjančią įtaką renkantis paslaugas ateityje.
Individualumas
Stebint vartotojų poreikių pokyčius, matomas stiprus individualumo augimas, todėl ateityje verslui taps dar svarbiau išsirinkti jų darbuotojų poreikius atitinkančius automobilius, laisvai ir dažnai keisti transporto priemonės modelį ar išbandyti skirtingų techninių parametrų automobilius.
Užsisakykite dabar!
Kviečiame apsilankyti ir mūsų LinkedIn paskyroje!